Otwórz menu
Otwórz wyszukiwarkę
Zamknij wyszukiwarkę

Przedkontraktowe obowiązki (dez)informacyjne banków

Jaka jest skuteczność przedkontraktowych obowiązków informacyjnych banków, związanych z oferowaniem i udzielaniem kredytu konsumenckiego, i co na nią wpływa? Czy informacje te zawsze chronią konsumenta przed podjęciem nieracjonalnej decyzji, czy mogą jednak przynieść odwrotny skutek?

W niniejszym artykule poddano pod dyskusję skuteczność przedkontraktowych obowiązków informacyjnych banków, związanych z oferowaniem i udzielaniem kredytu konsumenckiego, które w swoim założeniu mają chronić konsumenta przed podjęciem nieracjonalnej decyzji, natomiast ze względu na ilość przekazywanej informacji mogą przynieść odwrotny skutek.

Celem rozważań jest przedstawienie poszczególnych obowiązków wraz z analizą ich skuteczności, na którą wpływają kwestie praktyczne, takie jak sposób prezentacji, jak również zarzuty natury behawiorystycznej.

Artykuł uwzględnia stan prawny na dzień 24 maja 2022 roku.

> Aktualności > Raporty > Opracowania > Dla mediów > Czytaj więcej
Ikona telefonu

tel. 22 694 5789

Ikona maila

instytut.finansow@mf.gov.pl

Ikona mapy

ul. Świętokrzyska 12,
00-916 Warszawa

Zamknij menu
Dostępność